Actele normative care reglementează organizarea
și funcționarea
Direcției
Județene de
Evidență
a Persoanelor Bacău,
precum și soluționarea problemelor din competența acesteia
DJEP Bacău a fost înființată în baza
Ordonanței Guvernului nr. 84/2001 cu modificările și completările ulterioare
prin Hotărârea Consiliului Județean Bacău nr. 118/21.12.2004 sub denumirea de
Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Bacău
funcționând ca instituție publică de interes județean, cu personalitate
juridică, sub autoritatea administrației publice județene.
Ulterior prin Hotărârea Consiliului
Județean nr. 21/28.02.2005, se aprobă schimbarea denumirii Serviciului Public
Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Bacău în Direcția Județeană de
Evidență a Persoanelor Bacău cu sediul în Bacău, str. Henri Coandă, nr. 2.
Ordonanța Guvernului
nr.84/2001 - privind inființarea,
organizarea și funcționarea
serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și
completările ulterioare;
O.U.G.
nr. 97/2005 - privind evidența, domiciliul, reședința și actele
de identitate ale cetățenilor români, cu modificările și completările
ulterioare;
H.G. nr.
295/2021 - pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare
unitară a dispozițiilor legale privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor
români;
Legea
nr.119/1996 cu privire la actele de stare
civilă, republicată, cu modificările ulterioare;
H.G.
255/2024 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare
unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă;
Legea
287/2009 privind Codul Civil;
Legea cetățeniei române nr.21/1991, modificată și completată ulterior;
Legea nr.272/2004 - privind
protecția și promovarea
drepturilor copilului cu modificările și
completările ulterioare;
Legea
nr.273/2004 - privind regimul juridic al adopției,
republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 - privind regimul
juridic al contravențiilor, cu modificările și completările
ulterioare;
H.G. 839/2006 privind forma și conținutul actelor de identitate, ale autocolantului,
privind stabilirea reședinței și ale cărții de imobil;
H.G. 220/2006 pentru aprobarea Normelor de lucru privind procurarea și
transmiterea în străinătate a certificatelor și extraselor de pe actele de
stare civilă, precum și a datelor
cu privire la domiciliul și reședința unor persoane;
O.U.G.
nr.57/2019 - Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Legea
nr.53/2003 - Codul muncii, cu modificările și
completările ulterioare;
Regulamentul
(UE) 679/2016 al Parlamentului European și
al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția
persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea
datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;
Legea nr.
544/2001 - privind liberul acces la informațiile
de interes public;
Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a
petițiilor, cu modificările și completările ulterioare.