RECONSTITUIREA ȘI ÎNTOCMIREA ULTERIOARĂ A ACTELOR DE STARE CIVILĂ


        

 

 

         Reconstituirea actelor de stare civilă se poate face la cerere, dacă:

 

a)    registrele de stare civilă au fost pierdute sau distruse , în totalitate ori în parte;

b)    actul de stare civilă a fost întocmit în străinătate și nu poate fi procurat certificatul ori extrasul de pe acest act.

         Întocmirea ulterioară a actelor de stare civilă se poate cere dacă:

a)    întocmirea actului de naștere sau de deces a fost omisă sau refuzată, deși au fost depuse actele necesare întocmirii acestuia;

b)    întocmirea actului de căsătorie a fost omisă sau refuzată, deși a fost luat consimțământul soților de către ofițerul de stare civilă.

 

        Cererea de reconstituire sau de întocmire ulterioară a unui act de stare civilă , însoțită  de actele doveditoare se depune la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor (S.P.C.L.E.P.)  sau la primăria unității administrativ-teritoriale competente să întocmească actul .

       În cazul în care actul de stare civilă a fost întocmit în străinătate și nu poate fi procurat certificatul ori extrasul de pe acest act, cererea de reconstituire actului de stare civilă se adresează S.P.C.L.E.P. sau, după caz, primăriei din cadrul unității administrativ-teritoriale a locului de domiciliu al persoanei interesate.

        Ofițerul de stare civilă delegat sau personalul cu atribuții pe linie de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P. /primăria care primește cererea o înregistrează și o prezintă, împreună cu actele doveditoare depuse de solicitant și un referat motivat cuprinzând rezultatul verificărilor, primarului unității administrativ-teritoriale, care este obligat să soluționeze cererea, cu AVIZUL CONFORM al Directorului Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Bacău ( în cazul în care primăria competentă să întocmeacă actul este în județul Bacău).

         Cererea se soluționează în termen de 30 de zile, prin dispoziție a primarului, care se  comunică solicitantului, în termen de 10 zile de la emitere; în caz de admitere, i se pune în vedere să solicite înregistrarea dispoziției.

        Dacă înregistrarea ulterioară urmează să se facă la un alt S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la altă primărie decât cea la care s-a primit cererea, ofițerul de stare civilă trimite declarația solicitantului, a cărui semnătură o certifică după identificare, primăriei competente să întocmească actul; concomitent, se solicită certificatul de stare civilă și un exemplar al dispoziției de admitere a cererii.